Toimintasuunnitelma 2023

Pyhärannan Kotiseutuyhdistyksen kuluvan vuoden toiminnasta on tulossa monipuolinen. Ohessa poimintoja tulevasta. Lisääkin on luvassa, joten kotisivuja ja Facebookia kannattaa seurata.

Upea näyttelyhalli on valmistunut. Kokoelma on laaja, mutta edelleen otetaan ilomielin vastaan lahjoituksina vanhoja maataloudessa käytettyjä laitteita ja koneita. Juhlalliset avajaiset ajoittuvat alkukesään. Tilaisuuteen on tulossa myös moottorisahoineen taitava veistäjä, joka löytää puupölkyn sisällä uinuvan eläimen esiin.

Jo tutuksi tullut yhteislaulutilaisuus kerää väkeä Helinin pihalle taas tulevanakin suvena. Elokuussa on vuorossa perinteinen ehtoohartaus.

Torpan pihapiiriin rakentuu lähikuukausina myös uutta riukuaitaa. Yleisöllä on mahdolllisuus seurata sen valmistumista.

Viime kesänä keitettiin aimo annos punamultaa. Torppa ja piharakennus saavat uuden pinnan kunhan kesä etenee.

Pärekatot kaipaavat ajoittain kunnostusta. Pärehöylä käynnistyy tulevana kesänä. Mahdollisesti sitä saadaan käyttämään maamoottori.

Ethän unohda käynnissä olevaa valokuvakilpailua. Aihe on vapaa, kunhan se liittyy Pyhärantaan. Tarkoituksena on löytää mahdollisimman monta kuvakulmaa kauniista kotipitäjästämme. Aikaa kuvaamiseen on lokakuun loppuun saakka. Yhdeltä kuvaajalta voi kisaan osallistua viidellä otoksella.

Kaikissa tapahtumissa kahvitarjoilu.

Pyhärannan Kotiseutuyhdistyksen kotisivuilla on paljon katsottavaa ja luettavaa. Täältä voitte myös jatkossa nähdä tarkemmin näistä tapahtumista ja niiden päivämääristä.